Katsokaas mitä hain eilen illalla postista:

Pöh, enhän minä osannut täällä Vuodatuksessa kääntää noita kuvia oikein päin, vaikka tietokoneella osasinkin..

Mutta eikös olekin HIENO?!  Mulla ei ole ollut vielä yhtään treeniliiviä, vaikka olen sellaista halunnut todella pitkään. Aina on taskuista pulaa. En ole kyllä hankkinutkaan, koska en ole tiennyt, minkä yhdistyksen "nimiin" sitä liivin hankkisi. Mutta nyt tuli ratkaistua asia, kun tilattiin tällaiset kimppaliivit.. jeejee!

Olen tänään aloittanut Iisan jumppaamisen, tehnyt pari kertaa ja vielä tänä iltana pitäisi ainakin kerta tehdä liikkeitä... Yhteensä kun vauhtiin päästään, noin 4-5 kertaa päivässä. Iisallahan on kuitenkin hyvä tilanne, kun se sentäs kävelee, mutta toki haluan, että se alkaa kävellä kunnolla. Liikkeissä on passiivista liikeharjoittelua sekä painonsiirtoja. Passiivisissa koira on oikealla kyljellä ja minä teen vasemmalla jalalla erilaisia koukistuksia ja refleksiharjoituksia, mm. juoksuliikettä jalalla ja muuta.. Painonsiirtojen tavoite on koiran tasapainon kehitys ja se, että se harjoittaa nimenomaan heikkojen takajalkojen tasapainoa. Koira seisoo ja minä esim. nostelen etujalkoja vuorotellen. Kun nostan vaikkapa vasenta etujalkaa, siirtyy paino oikealle takajalalle ja kun nostan oikeaa etujalkaa, siirtyy paino vas. takajalalle. Toinen liike on sellainen, että koiraa voi kevyesti painaa lantiosta, jolloin koira ikään kuin joutuu uudelleen hakemaan tasapainon..heh, en osaa oikein selittää, mutta kokeilkaapa omilla koirillanne, niin tunnette sen omaan käteenne! Ja sen kyllä oppii oma lihasmuistikin helposti, kuinka lujaa painaa (sitten kun koira on ensin pari kertaa horjahtanut, hups..). Nyt Iisa on ihan hyvin matkalla toipumiseen, mutta mahtaa olla vielä piitkät 3 viikkoa edessä päin, kun ei pääse kunnolla ulkoileenkaan.