Aida kävi tänään taas ennen agilityä pienellä lenkillä ja uimassa pari kertaa. Silti riitti virtaa agilityyn ihan tarpeeksi. Ehdimme suorittaa vain yhden treenin/radan, mutta hyvä sekin oli. Aluksi tosin olin itse ihan pihalla. Olisi varmaan auttanut asiaa, jos olisi katsonut nettisivuilta kesäajan, eli tulimme siis puoli tuntia myöhässä.  Olin radalla aluksi ihan pihalla, jonka huomasi Aidakin. Se meinasi saada taas hepulit minun kanssani ja lähti juoksemaan, mutta lopulta onneksi kävi maahan komennosta. Palkkasin kun pysyi maassa. Ulkotreenit taas tuo oman haasteensa, sillä Aida ottaa hepuleita aina vain ulkona. Tosin tämä johtui kyllä siitä, että minä olin ihan pihalla. Lopulta kun itse tajusin, mitä tehdä, meni rata sitten tosi hyvin! Sain kehuja yhdestä kohtaa, jossa kaikki (minä mukaanlukien) olivat varmoja siitä, että Aida menee väärään päähän putkea, mutta teinkin sellaisen takaaleikkauksen, että sain Aidankin kääntymään hallinnassa!  Jei!

Iisallekin kuuluu ihan hyvää. Viikko on sujunut nyt näin: aamulla ulos molempien koirien kanssa samaa aikaa. Pissatan ne kerrostaloalueen viereisellä "metsäkaistaleella" / polulla. Eli kävelymatkaa on vähän. Onneksi kyllä koirat ei ole yrittäneet riehumista, vaikka ovat pitkästä aikaa samaa aikaa ulkona. Koulun jälkeen / iltapäivällä vien Iisan yksin ulos kävelemään 5 minuutiksi. Siihen tietysti sisältyy jonkun verran pysähteleyä ja haistelua. Kovin pitkälle ei tuossa ajassa olla ehditty, mutta parempi vain aloittaakin rauhallisesti. Alussa Iisan väsyminen näkyi hiukan, koska takapäästä tuli lopussa jo vähän "holtiton", mutta kyllä sen jalat kuitenkin ihan kesti siis. Tänään en tuota huomannut, vaan Iisa käveli ihan nätisti. Iisa meni myös yhteen syvähköön vesiojaan..  toivottavasti se tietää uimista kun sinne asti päästään. Kuitenkin, Iisan jälkeen lähden Aidan kanssa lenkille ja treeneihin treenipäivänä. Ja sitten illalla hiukan ennen nukkumaan menoa pissatan Iisan ihan takapihamme nurmikolla (älkää kertoko kellekään ) ettei tule ihan liikaa kävelyä. Onneksi silloin ei yleensä paljon ihmisiä näy.

Muutama sananen vielä muuten tuosta juuri muokatusta kalenterista. Melkein kaikki menot ovat vielä toistaiseksi kysymysmerkkinä. Iisan leiri siksi, ettei tiedä, alkaako juoksu ja paraneeko Iisa tarpeeksi, mutta ollaan ainakin ilmoittauduttu. Minulla puolestaan alkaa harjoittelu, eikä tiedä vielä työvuoroista, joten ennen sitä ei voi ilmoittautua Santalahteenkaan agikisoihin. Yritän kuitenkin pitää viikonloput vapaina.  Hyvinkään luonnetestin kanssa kävi todella hullusti!! Se oli taas NIIN tyypillistä minun tuuriani. Me yritimme siis Riikan kanssa molemmat ilmoittautua, mutta tunku oli kova ja minä pääsin ekana läpi yli tunnin rinkuttamisen jälkeen. Minä sain sitten viimeisen paikan, jonne ilmoitin Aidan ja Riikka pääsi ekalle varasijalle. Todella ärsyttävää. Nyt ei muuta kuin peukut ja varpaat pystyyn että joku koirista saisi juoksut, että me molemmat päästäisiin. Eihän mulla katsos ole omaa autoa, joten en oikein välttämättä pääsisi. Sitten Riikka saisi sen mun paikan ehkä, jos ei molemmat päästä.  Niin ärsyttävää. Ja Iisaa ajattelin joskus käyttää vähintään kerran jun-luokan näyttelyssä, mutta nytpä päätin, että en ehkä käytäkään. Me voidaan siirtyä suoraan nuortenluokkaan.  Toiveajattelua viedä se Mänttään kesäkuun alussa, sillä ei ole sen paremmin liikkeet kuin lihaksetkaan kunnossa. Muutoin näyttää aika huonolta näyttelykalenteri kesän osalta, ei ole oikein mitään näyttelyä sopivan lähellä. Tai en ole ainakaan vielä keksinyt. Sitten syksylläkään en pääse viemään sitä mihinkään, mutta ehkä sitten joululomalla tai ensi talvena. Olen jo "sopeutunut" ajatukseen, että sitten vasta nuortenluokkaan, mutta katsotaan nyt miten mieli voi muuttua...