Eilisen torstain agitreenit menivät kyllä meidän osalta suoraan sanoen vähän plörinäksi. :( Aida oli jo ilmeisesti tullut tutuiksi paikan kanssa, joten se päätti taas vähän irrotella. Eihän siinä muu auttanut kuin viedä se kesken vuoron pois. Eikä se edes ainakaan yhdestä kerrasta oppinut mitään, koska seuraavallakin kerralla sama (karkaaminen) tapahtui. Kouluttaja onneksi jaksoi meitä ja hieman typerän puoleista koiraani :) tehtiin ihan rataa, mutta välillä pysähdyin palkkaamaan.

Yksi uusi asia tuli minulle, jaakotus nimeltään. Hieman vaikea selittää tässä, mutta koiraan se toimi todella hyvin :) eli koira pysyi haskassa. Lisäksi Aidan kanssa kerrattiin keinua irrallisena esteenä. Ihme kyllä Aida suostui tulemaan keinulle niin, että minä menin yksin päähän houkuttelemaan. Tässä uusi juttu oli minulle se, että olen sanonut "odota"-käskyn liian aikaisin, puoli välissä. Nyt sainkin vasta tietää, että se pitää sanoa, kun koiralla etutassut ovat kontaktilla.

Minun pitäisi olla tiukempi Aidan kanssa tämän karkailun suhteen. Ongelma koskee enää vain agilityä. Tokokentällä Aida ei juurikaan enää lähde, eikä noutotreeneissä. Positiivistahan on tietenkin se, että sama tapahtui aiemmin JOKA treenikentällä (ei lenkeillä tms). Nyt vaan pitäisi saada kitkettyä pois se agilitystäkin jotenkin...