Kaippa se on vain emännän yleinen laiskuus, kun ei edes tänne jaksa kirjoittaa. Kuten otsikko kuvastaa, treenailtu on vähäsen tai ainakin yritetty. :)

Torstaina oli agility, olipa upea kerta jo toisen kerran peräkkäin! Nyt ei todellakaan saa koputtaa puuta. :D Minun allekirjoittaneen toimissa ei riitä niin paljoa kehumista, mutta koirahan se tässä onkin pääosassa :) minulle itselleni oli jälleen väännettävä ohjauskuvioita rautalangasta, mutta kyllä se siitä lopulta iskostui :) ja koira tietenkin meni oikein heti kun minä menin :) aluksi tehtiin taas tokoa ennen radalle menoa, ja se auttoi taas huomattavasti. Mutta emme me toki 100% puhdasta suoritusta saaneet. Pääasia on kuitenkin, että karkailu on parilla viime kerralla vähentynyt. Ja missään nimessä en siis koputa puuta. :D Kepeistä ja Aidasta havaitsimme vielä sen, että Aida osaa jo vähän hakea ja alottaa keppejä itse vauhdissa. Ja silloin tuntuu suorituskin menevän paremmin. Itse asiassa keppien innokas ja kunnollinen suoritus tyssää siihen, kun minä istutan koiran ja käsken. Lopuksi teimme kouluttajan kanssa eri suunnista ja eri pituuksista kepeillelähetysharjoituksia, niin että kouluttaja oli namin kanssa sisäänmenossa ja minä lähetin koiraa.

No tänään sitten olikin ei-niin-onnistuneiden treenien vuoro.. nyt vaihdetaankin lajia noutoiluun. Toki tämän päiväiset eivät mistään hinnasta johtuneet koirasta, vaan itse en vaan käsitä mitä tehdä. Yritin siis tehdä muutaman jäljen, mutta kaikki tekniikkani epäonnistuivat. Ongelma on siis se, että miten tehdä damilla jälki? Idea olisi se, että dami noudettaisiin lopusta. Ja mitä kaikkea pitäisi huomoida tätä jälkeä vetäessä? Mulla kun ei ole riistaa täällä Kotkassa.