Tänään Virroilla mittarissa yli -15 astetta, joten oli KYLMÄ! Samaa ei voi (tietääkseni) sanoa Kotkasta, jonne olemme suuntaamassa jälleen huomenna. Muutenkin tänne osaan Suomea on tullut lunta kunnolla, että kyllä nyt on talvista.

Olen melko hyvin pitänyt kiinni tuosta muutaman päivän tavotteistani Iisan ja Aidan kanssa. Tosin minulla on ollut aika kiirettä nyt taas vaihteeksi, joten ihan kauheasti en ole kuitenkaan treenaillut. Olimme tuossa pari vapaapäivääni mökillämme Kurun Itä-Aureessa ja sielläkään en ehtinyt treenata kuin kerran. Avustajani (pikkusisko) heitteli Iisalle 4 kertaa damia, ykkösmarkkeerauksen, ja voin sanoa että aika kivasti meni! Paremmin kuin viimeksi. Olimme "tampatusa" hangessa - periaatteessa näkyvyys oli hyvä, mutta kuitenkin dami vähän upposi hankeen, että joutui nenääkin käyttämään. Ainoastaan vikalla kerralla Iisa jäi taas vähän "kyselemään neuvoja", mutta muut kerrat dami löytyi kyllä helpolla, joko se näki ne tai ne vain löytyi helposti. Ja Iisa oli innokas, että sillain oli kivat treenit. Saimme myös treenivinkkejä kasvattajalta, joten nyt taas treenaamaan.. Ja ehkä se on ihan hyväkin, ettei joka päivä tee ainakaan mitään isoja harjoituksia.

Sisälläkin olen tehnyt ruoan avulla noita kääntymisjuttuja, jotka on menneet hyvin. Olen ottanut vielä naksuttimen mukaan ja naksauttanut aina kun Iisa kääntyy oikein, joten se varmasti selkiyttää hommaa. Samoin olen välillä tullessani kotiin harjoitellut damin luovuttamista ja pitoa, niin kuin suunnitelmaan listasin. Kerran Iisa oli myös malttitreeneissä. Olin lenkillä ja sidoin sen puuhun kun treenasin Aidan kanssa. Kyllä Iisa vieläkin kiskoi ja vinkui vähän ja haukkui, mutta ei enää niin paljoa kuin kesällä, koska minulla on se periaate, että malttitreeneissä on vain malttitreeniä, eikä muuta tapahdu. Kyllä se kuitenkin niin paljon olisi halunnut päästä mukaan, että katkaisi oman nahkahihnansa. Aidan kanssa tein muutamia juttuja damilla, kuten muistiharjoituksen. Teimme myös vähän jotain tokojuttuja, kuten seuraamista.

Nyt me sitten aletaankin tosissaan taas treenata, kun saatiin paikka tokokokeesta Kotkasta maaliskuun puolivälistä. Kyllähän Aida kaikki liikkeet osaa, mutta treenaamattomuuden takia saatiin viimeksikin kakkostulos.